بهبود مدیریت Identity مشتریان با خریداری Gigya توسط SAP

امکان بسط قابلیت‌های پلتفرم تجارت الکترونیک Hybris متعلق به کمپانی SAP با خرید Gigya میسر می‌شود.

کمپانی SAP با خرید شرکت Gigya، راه جدیدی به کاربران نرم‌افزارهای تجاری خود ارائه می‌دهد تا به ردیابی اطلاعات مشتریان بپردازند. Gigya کمپانی است که به صورت تخصصی در حوزه‌ی مدیریت هویت (Identity) مشتریان کار می‌کند. بانک‌ها، هتل‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های تبلیغاتی و فروشگاه‌های تجارت الکترونیک به منظور ردیابی Identity مشتریان خود و همچنین ارائه خدمات به آن‌ها از سرویس Opt-In Registration این کمپانی استفاده می‌نمایند.

در حال حاضر SAP در نظر دارد تا 1.3 بیلیون Identity که در اختیار شرکت Gigya می‌باشند را با قابلیت‌های تطبیق اطلاعات ‌SAP Hybris Profile ترکیب نماید که این پروفایل، ماژول پروفایل‌سازی مشتری به صورت Multichannel را دارا می‌باشد. این دو کمپانی از سال 2013 که شروع به ارائه سرویس‌های یکپارچه برای کسب‌وکار از طریق تعامل با کاربران کرده‌اند، در حال انجام این Integration در مقیاس کوچکتر‌ می‌باشند.

مدیریت اطلاعات مشتری در مقیاس جهانی رفته رفته برای کسب‌وکارها پیچیده‌تر می‌گردد زیرا قوانین حریم خصوصی از یک کشور به کشور دیگر و یا از یک ناحیه به ناحیه دیگر در حال تغییر می‌باشند.

گرچه شرایط هنوز هم دشوار می‌باشد اما در سال جدید میلادی قرار است با عملی شدن قوانین General Data Protection Regulation یا به اختصار GDPR، این شرایط در اروپا ساده‌تر گردد. پس از اجرایی شدن این مقررات، قوانین یکسانی در تمامی اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد و قوانین محلی کنار خواهد رفت اما در عین حال کسب‌وکارها ناچار به رعایت الزامات سخت‌گیرانه‌تری برای جلب رضایت مشتریان خود به منظور استفاده از اطلاعات آن‌ها و هشدار به آنان برای امکان سوءاستفاده از این داده‌ها می‌باشند. کمپانی Gigya اعلام نموده که آمادگی لازم برای برآورده نمودن این الزامات را دارا بوده و می‌تواند الزامات GDPR Compliance برای فرآیند Registration-as-a-Service یا به اختصار RaaS را برای Clientها ایجاد نماید.

SAP به تازگی دیگر جنبه‌های مدل Hybris خود را که سال‌ها پیش به آن‌ها دست یافته بود، بهبود بخشیده است و اعلام نموده که اخیرا برای خدمات مالی و صنایع مسافرتی، Acceleratorهای کسب‌وکار یا راهکارهای نرم‌افزاری خود را به صورت Package بروزرسانی نموده و همچنین دسترسی جغرافیایی خود را نیز به طیف وسیعی از Hybris Microserviceها تحت عنوان Yaas گسترش داده است. پس از پیاده‌سازی این پلتفرم برای امریکا و آلمان در سال گذشته، SAP از انگلستان و سوئیس نیز پشتیبانی می‌نماید اما وعده داده است که در سال جاری این پشتیبانی را تا نواحی آسیا و اقیانوسیه نیز توسعه دهد.