با یک تجربهی مانیتورینگ یکپارچه میتوان مشکلات را پیشبینی کرده و از وقوع آنها پیشگیری نمود. با امکانات Splunk IT Service Intelligence میتوان موارد زیر را انجام داد:
- عملیات را با AI که بر مبنای یادگیریِ ماشینی کار میکند، دگرگون نمود.
- با درجهبندی صحت عملکرد (Health Score) قابل پیشبینی و پیشبینی شاخصهای اصلی عملکرد یا بهاختصار KPI، از قطعیها جلوگیری نمود.
- با کاهش خطای رخداد و دسترسی سریعتر به عامل اصلی ایجاد مشکل، زمان متوسط برای تشخیص مشکل یا MTTI و زمان متوسط برای حل مشکل MTTR را کاهش داد.
- با آگاهی از معماری شبکهی سازمان و سرویسها، برنامههای کاربردی و زیرساختهای IT مصورسازی و همبستگیِ متقابل انجام داد.
- با پلتفرمی که به طور خاص برای فضاهای On-premise، Cloud یا Hybrid طراحی شده است، به میزان لازم و در عرض چند روز بهجای چند ماه، پیادهسازی انجام داد.
Splunk IT Service Intelligence، بهاختصار ITSI، راهکاری برای مانیتور کردن و تجزیه و تحلیل است که به افراد با تجربه و حرفهای در زمینهی IT و کسبوکار این مورد را فراهم میکند که مشکلات را پیشبینی کنند و قبل از آن که این مشکلات روی درآمدها و تجربهی مشتری تاثیر بگذارند، از آنها پیشگیری نمایند. Splunk ITSI با یادگیری ماشینی بهکمک هوش مصنوعی که در هستهی آن قرار دارد، انواع مختلف داده را تجمیع میکند، براساس این دادهها Trendها را ردیابی میکند، دانش و آگاهیهای ضروری برای موفقیت در کسبوکار را فراهم مینماید و پیشبینیهای مورد نیاز برای پیشی گرفتن از کاهش کارایی سرویس، محدودیتهای منابع و قطعی سیستمها را در اختیار کاربر قرار میدهد.
مشتریهایی مثل شرکت TransUnion برای شکل دادن به چشماندازی واحد از سرویسها، برنامههای کاربردی و زیرساختهای ضروری IT و کسبوکار، به Splunk ITSI اعتماد میکنند. آنها روی ITSI حساب باز میکنند که قطعیهای قریبالوقوع را پیشبینی کند، نابههنجاریها را تشخیص دهد، عوامل اصلی مشکلات را شناسایی کند و نواحی تحتتاثیر را معین سازد و به این ترتیب به آنها این امکان را بدهد تا عملیات و خدماتی فراتر از انتظارات سازمانها و مشتریها را ارائه نمایند. این بهمعنای حوادث و قطعیهای کمتر و همچنین کاهش زمان لازم برای بررسی حادثه و حل مشکل است. بهعلاوه به معنای قابلیت دید و آگاهی نسبت به صحت عملکرد سرویسهایی است که صرفا با راهکارهای منفرد قابل دستیابی نیستند.
splunk چیست ( کلیک کنید )
Splunk ITSI برخلاف پلتفرمهای قدیمی که داده را Silo میکنند، توسعهپذیر نیستند و نمیتوانند مشکلات را Trend و پیشبینی کنند، به نحوی برروی پلتفرم اسپلانک ساخته شده است که دادهی نامرتبط را به هم ربط میدهد. Splunk هر زمان و هر طور که کاربر بخواهد توسعه مییابد و بهگونهای طراحی شده است تا اطلاعات بهدست آمده از دادهها را که برای شناسایی مشکلات، تسهیل بررسیها، مشکلات Triage و تسریع راهکارها مورد نیاز است، در اختیار کاربر قرار دهد. Splunk ITSI مقادیر زیادی از Log، متن، Wire، معیار سنجش، API و حتی دادههای بهدست آمده از رسانههای اجتماعی را که قادر به پشتیبانی از On-Premiseها، Cloudها و یا برنامههای کاربردی و زیرساختهای Hybrid-Supported هستند، را کنار هم قرار میدهد. به این ترتیب یادگیری ماشینی را در یک چشمانداز واحد، قابل دسترسی و قابل پیکربندی در محیطهای کاری، بهصورت Real-time اعمال مینماید.
مفهوم Service Intelligence
Splunk IT Service Intelligence یا ITSI، راهکاری برای مانیتور کردن و تجزیه و تحلیل است که از Al استفاده میکند تا مشکلات را پیشبینی کند و قبل از آن که روی درآمد سازمان و همچنین روی نظر مشتری تاثیری بگذارند، جلوی آنها را بگیرند. در نتیجه IT واکنشی جای خود را به IT پیشبینیکننده میدهد و آگاهی از سرویسها، برنامههای کاربردی و زیرساختهای IT و تجاری بهدست میآید.
بکارگیری Al جهت پیشبینی و پیشگیری قطعیهای قریبالوقوع
سازمانهای IT باید از اختلال در سیستمها و سرویسها جلوگیری کنند و بتوانند مسائل حیاتی را که سازمان را تحت تاثیر قرار میدهند، بررسی نمایند. اما آنچه تیمهای IT بین تعداد زیاد ابزارهای منفرد مانیتور کردن و درگیر شدن با سیل رویدادها و دادههای بیاهمیت، با آن دست و پنجه نرم میکنند، زمان لازم برای بررسی و رفع مشکلات است که بهطرز ناامید کنندهای طولانی میباشد. هوش مصنوعی که با یادگیری ماشینی کار میکند، کلید دستیابی به Uptime قابل اطمینان و عبور از دادههای بیاهمیت است. Splunk ITSI یک راهکار مانیتورینگ و تجزیه و تحلیل است که از هوش مصنوعی استفاده میکند تا نویز رویداد را کاهش دهد و کمک کند مسائلی مثل کاهش کارایی سرویسها سی الی چهل دقیقه زودتر پیشبینی گردد و بهاین ترتیب از مرحلهی بررسی و حل مشکلات در سرویسها، برنامههای کاربردی و زیرساختهای پیشی گرفته شود و در نتیجه، از درآمد و کیفیت تجربهی مشتری محافظت گردد. تجزیه و تحلیل عامل ایجاد کنندهی مشکل بهصورت پیشبینیکننده و پیشبینی شاخص اصلی عملکرد نشان میدهد که دقیقا کدام سرویس ممکن است دچار کاهش کارایی شود و این فرصت را ایجاد میکند تا عامل اصلی پیدا شود.
ایجاد چشمانداز کامل برای عیبیابی و مانیتورینگ هوشمندتر
سازمانهای IT باید فراتر از حفظ UpTime بالای دستگاهها قدم بردارند. این سازمانها باید از درآمدها، اعتبار برند و رضایت مشتری محافظت و نگهداری کنند و در عین حال در تمام سطوح پیچیدگیها و اصطکاک تجاری (Trade Friction) با تجارتشان را برای رسیدن به درک و دریافتی واحد کاهش دهند. آنها نیازمند پلتفرمی هستند تا داده و معیارهای سنجش (Metricها) عملکردها را از بخشهای مختلف کسبوکار و IT در یک محیط قابل درک کنار هم جمعآوری کنند تا به این شکل هر تیم بتواند با دانشی که لازم دارد پیش برود. با Splunk ITSI چشمانداز 360 درجهی لازم برای الویتبندی رویدادها، تسریع عیبیابی و آگاهی فوری از تاثیر آنها در اختیار کاربر قرار می گیرد.
توسعه در هر زمان به درخواست کاربر
داده، سوخت Al موفق است اما بیشتر پلتفرمها قادر به جمعآوری و آنالیز انواع دادههای ساختارمند و دادههای بدون ساختاری، که هر سازمانی دارد، نیستند و به صورت Real-Time و بهاندازهی کافی این کار را انجام نمیدهند. Splunk این قابلیت را دارد تا مقادیر زیادی داده را که بهصورت Local و Cloud یا برنامههای کاربردی در Hybrid-Supported و زیرساختها را پشتیبانی میکنند، کنار هم جمع کند. سپس یادگیری ماشینی را در یک چشمانداز واحد، قابل دسترسی و قابل پیکربندی، بهسادگی در محیطهای کاری بهصورت Real-Time اعمال نماید.
تغییر عملیات IT با یک پلتفرم AlOps واقعی
پلتفرمهای هوش مصنوعی باعث تسریعِ موفقیت برنامههای در حال تغییر و تحول دیجیتالی هستند. با اینحال، بیشتر سازمانهای IT هنوز در تلاشاند تا بفهمند چطور میتوانند بیشترین استفاده را از این نوع Platformها ببرند و بیشترین تاثیر را بهدست بیاورند. Splunk ITSI یکی از معدود پلتفرم هایی است که تحلیلگران پیشرو در صنعت آن را یک پلتفرم AlOps واقعی میدانند که قادر است Bigdata، هوش مصنوعی و قابلیت های یادگیری ماشینی را در تمام عملیاتها و عملکردهای اصلی IT اعمال کند و با توجه به گوناگونی، سرعت و حجم، توسعه دهد. این پلتفرم دادهی ماشینی را با یادگیری ماشینی تلفیق میکند تا به این ترتیب در تسهیل روند شناسایی حادثه، آگاهسازی سیستمها نسبت به شدت حوادث، شناسایی سریعتر عوامل اصلی، راهاندازی فرایندهایی برای هشدارهای خاص و پیشبینی آیندهی یک سیستم درصورت وقوع خرابی، به کاربر کمک کند. سرمایهگذاری در Splunk ITSI بهعنوان پلتفرم AlOps، به کاربر چابکی و کاهش لازم در هزینهها را ارائه میدهد تا امروزه هم در IT و هم در کسبوکار یک مزیت رقابتی داشته باشد.
بهرهبرداری از یک مجموعهی مانیتورینگ Full-Stack
میتوان کارایی عیبیابی و مانیتور کردن جریانهای کاری را با ارسال دادهی زیرساخت از Splunk App for Infrastructure یا بهاختصار SAI به Splunk ITSI، بالا برد و چشماندازی کلی از عملکرد IT و سازمان داشت. همچنین میتوان در لایههای چندگانهی IT Stack جستوجو و تجزیهوتحلیل نمود و برای عیبیابی پیشرفته در Log یا معیارهای سنجش خام زیرساخت به بررسی پرداخت.