منظور از IT Essentials Work ،ITE Work یا IT Service Intelligence یا ITSI چیست؟ می توان گفت در زمینه عملیات IT راهکار Splunk، نظارت پیوسته بر سرویس، مدیریت پیشبینیکننده و دید Full-Stack را در سراسر محیطهای Hybrid Cloud ارائه میکنند. در موارد استفاده از عملیات IT، میشود از میان مجموعهای از برنامهها، افزونهها و محتوای از پیش تعیینشده انتخاب یا از این مؤلفهها برای ایجاد راهحل و پیکربندی استفاده کرد تا تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده، داشبورد خدمات و مدیریت رویداد هوشمند را ارائه داد.
جزئیات مربوط به هر مرحله از فرآیند در نمودار زیر نشان داده شده است. باید برنامهای برای نظارت بر عملیات IT انتخاب کرد، با انتخاب برنامه IT که نیازهای سازمان را برآورده میکند، شروع کنید. میتوانید از IT Essentials Work یا همان ITE Work و IT Service Intelligence یا ITSI استفاده کنید.
IT Essentials Work یا ITE Work
ITE Work Splunk و ITSI چیست؟ ITE برنامهای رایگان میباشدکه به کاربران کمک میکند نظارت و تجزیه و تحلیل زیرساختهای IT سازمان را شروع کنند. ITE Work شامل یکپارچهسازی دادهها و ابزارهای تحقیق برای سیستم عاملها، زیرساختهای virtual و کانتینرها میباشد. ITE Work از قابلیت Entity Integrations Splunk ITSI تشکیل شدهاست که شامل Default Entity Integrations, Entity Types و Entity Dashboards می باشد.
ITE Work هم برای کاربران Splunk Cloud Platform و هم برای کاربران Splunk Enterprise در دسترس می باشد. با خرید و نصب لایسنس ITSI میتوانید از ITE Work به ITSI ارتقا نمایید. پس از ارتقا، برنامه ITE Work با برنامه ITSI جایگزین میشود و تمام دیتا از محیط ITE Work به محیط ITSI شما منتقل میشوند.
بیشتر بخوانید: بررسی Splunk IT Service Intelligence یا به اختصار Splunk ITSI
IT Service Intelligence یا ITSI
ITSI چیست؟ Splunk IT Service Intelligence دارای راهحل نظارتی و تحلیلی بر عملیات IT ممتاز و مقیاسپذیر میباشد که دیدگاه عملی را در مورد عملکرد و رفتار خدمات IT شما ارائه میدهد. از ابزارهای نظارت در ITSI برای شناسایی مشکلات، سادهسازی بررسیها، مسائل تسریع حل مشکل استفاده کرد. همچنین میتوانید رویدادها را از لنداسکیپ IT خود و سایر سیلوهای مانیتورینگ دریافت کنید تا کنسول عملیاتی یکپارچه از همه رویدادها و مسائل مؤثر بر خدمات خود ارائه دهید.
اجزء اصلی ITSI چیست؟
Entity Integrations, Service Insights, and Event Analytics
Entity Integrations
برای جمعآوری و تجمیع دادهها در ITSI استفاده میشود. دادهها در نهادها جمعآوری میشوند. نهاد همان مؤلفه IT میباشد که برای ارائه خدمات IT به مدیریت نیاز دارد. نهادها معمولا میزبان هستند، اما میتوانند منابع کلودی یا بصری، دستگاههای نتورک و دیگر برنامهها نیز باشند.
Service Insights
برای سازمان سلامت خدمات IT را به ارمغان میآورد.
Event Analytics
از رویدادهای لنداسکیپ IT شما و ابزارهای نظارتی مختلف استفاده میکند تا کنسول عملیاتی یکپارچه از همه رویدادها و مسائل مؤثر بر خدمات سازمان ارائه دهد. با ادغام تجزیه و تحلیل رویداد با ابزارهای مدیریت حوادث و برنامهی کمکی، میتوانید بررسی حادثه را تسریع کنید و اقدامات اصلاحی را خودکار کنید. ITSI هم برای کاربران Splunk Cloud Platform و هم برای کاربران Splunk Enterprise در دسترس است.
بیشتر بخوانید: مفهوم Splunk IT Service Intelligence و کاربردهای آن
مقایسه ویژگیهای ITE Work و ITSI
جداول زیر ویژگیهای مختلف ITE Work و ITSI را شرح میدهند.
ویژگی | توضیحات | موجود در ITE Work | موجود در ITSI | |
Entity integrations | از ادغام برای ایجاد خودکار و دادهآوری مرتب استفاده میشود. این ادغامهای پیشفرض هم در ITE Work و هم در ITSI در دسترس هستند: WindowsVMware vSphereSplunk Infrastructure MonitoringUnix and Linux | بله | بله | |
Entity discovery searches | از این مورد برای واردکردن موارد اضافی به ITE Work یا ITSI استفاده کنید. درواقع جستجوهای ذخیرهشدهای هستند که برای واردکردن به ITE Work و ITSI در برنامه گنجانده شدهاند. | بله | بله | |
انواع نهاد یا Entity types | طبقهبندی منابع داده و ایجاد محاسبات آماری برای اندازهگیری سلامت منبع داده به عنوان مثال، انواع *nix، Windows، Kubernetes و VMware vCenter Server وجود دارد. | بله | بله | |
معیارهای حیاتی | بله | بله | ||
داشبورد Entity Overview | از داشبورEntity Overview استفاده کنید تا دیدی جامع از همه نهادهای موجود در محیط خود و همچنین سلامت آن نهادها در پلتفرمهای مختلف داشته باشید. | بله | بله |
مقایسه ویژگیهای Service Insights
ویژگی | توضیحات | موجود در ITE Work | موجود در ITSI |
سرویس ها | از خدماتی برای نمایش خدمات IT در دنیای واقعی استفاده کنید که میتوانید از آنها برای نظارت بر سلامت سیستمهای IT و فرآیندهای تجاری استفاده کنید. | خیر | بله |
جستجوهای پایه KPI | از جستجوهای پایه KPI برای به اشتراکگذاشتن تعریف جستجو در چندین KPI ITSI استفاده کنید. جستجوهای پایه را برای ادغام چندین KPI مشابه، کاهش بار جستجو و بهبود عملکرد جستجو ایجاد کنید. | خیر | بله |
داشبوردهای تحلیلگر خدمات | تحلیلگرهای سرویس نمایی کلی از نمرات سلامت خدمات ITSI و نتایج جستجوی KPI ارائه میدهند که در حال حاضر در بالاترین سطوح روند قرار دارند. برای مشاهده وضعیت عملیات IT و شناسایی خدمات و KPIهایی که خارج از هنجارهای مورد انتظار اجرا میشوند، از تحلیلگر سرویس استفاده کنید. | خیر | بله |
میزهای شیشه ای | از جداول شیشهای برای تجسم و نظارت بر روابط متقابل و وابستگیها در خدمات IT و کسبوکار خود استفاده کنید. | خیر | بله |
مقایسه ویژگیهای رویداد تجزیه و تحلیل
ویژگی | توضیحات | موجود در ITE Work | موجود در ITSI |
داشبورد بررسی | از داشبورد بررسی استفاده کنید تا نمایی یکپارچه از همه هشدارهای تأثیرگذار بر سرویس خود به عنوان یک اپیزود دریافت کنید. | خیر | بله |
داشبوردهای تجزیه و تحلیل نهاد | درکی سطح بالا دریافت کنید و رویدادهای قابل توجهی را که در راهاندازی ITE Work یا ITSI شما رخ میدهد عیب یابی کنید. از داشبورد حسابرسی تجزیه و تحلیل رویداد استفاده کنید تا درک سطح بالایی از رویدادهای قابل توجهی که در راهاندازی ITE Work یا ITSI شما رخ میدهد به دست آورید. از داشبورد نظارت بر تحلیل رویدادها برای عیب یابی رویدادها استفاده کنید. | بله | |
جستجوهای همبستگی، رویدادهای قابل توجه، و سیاستهای تجمع | از جستجوهای همبستگی برای اسکن منظم چندین منبع داده برای الگوهای تعریف شده استفاده کنید. رویدادهای قابل توجه معمولاً توسط جستجوی همبستگی ایجاد میشوند، اما میتوانند مستقیماً با تشخیص ناهنجاری یا سایر منابع REST API به سیستم وارد شوند. خطمشی تجمیع رویداد جالب توجه به موتور قوانین ITSI میگوید که چگونه رویدادهای جالبتوجه را در داشبورد بررسی اپیزود گروهبندی، سازماندهی و حذف کند. همچنین میتوانید از خطمشیهای تجمیع برای خودکار کردن اقدامات اپیزود، مانند ارسال ایمیل یا پینگکردن میزبان استفاده کنید. | بله |