APK Blog - Virtualization, Services, Datacenter, Infrastructure

تکنولوژی Cisco Unified Communication Manager، محصولی کارآمد برای دورکاری

تکنولوژی Cisco Unified Communication Manager یا به اختصار CUCM به عنوان بخش اصلی در سرویس‌های همکاری سیسکو به شمار رفته و امکان کنترل تماس و Session را برای ویدئو، صدا، ارسال پیام، قابلیت تحرک‌پذیری، پیام رسانی فوری و اعلام حضور فراهم می‌نماید.

دورکاری آسان با تکنولوژی Cisco Unified Communication Manager

حال این سوال مطرح می‌گردد که چگونه می‌توان همکاری مطلوب‌تر و سازنده‌تری را با مشتریان و همکاران در هر شبکه‌ای‌ با تجهیزات و موقعیت‌های مکانی مختلف داشت که در عین حال مقرون به صرفه، قابل اطمینان و ایمن باشد. باید گفت زمینه انجام این اقدامات با استفاده از تکنولوژی Cisco Unified Communication Manager به راحتی فراهم می‌گردد.

امروزه فضای کاری قادر است نحوه همکاری در سازمان‌ها را به شیوه‌های مختلفی با چالش روبرو ‌نماید. هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری، نیروی دورکاری یا ریموت افزایش یافته و در عین حال تجهیزات بیشتری توسط آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن اینکه کنفرانس تحت وب و ویدئو کنفرانس نیز با هم تلاقی می‌یابند.

شرکت سیسکو با بیش از 200.000 مشتری در سراسر جهان و بیش از 85 میلیون Cisco IP Phone و پیاده‌سازی ده‌ها میلیون Soft Client، از پیشگامان عرضه‌ی پلتفرم‌های مدیریت تماس و Session در سازمان‌ها به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که تکنولوژی Cisco Unified Communication Manager به عنوان هسته اصلی در پورتفولیوی همکاری سیسکو محسوب می‌شود. این تکنولوژی به ارائه تجربیات کاربری فردمحور پرداخته و از طیف وسیعی از سرویس‌های همکاری مانند ویدئو، صدا، پیام‌رسانی فوری و اعلام حضور، پیام رسانی و قابلیت تحرک‌پذیری در تجهیزات سیسکو و Third Party پشتیبانی می‌نماید.

 ویژگی‌ها و مزایای تکنولوژی Cisco Unified Communication Manager

پیام‌رسانی فوری و اعلام حضور

  • ارائه قابلیت دسترس‌پذیری بالا در Persistent Chat که استفاده‌ی بدون محدودیت از چت روم را در صورت بروز Failure در Nodeهای سرویس IM و Presence یا سرویس TC برای کلاینت‌های Cisco jabber تضمین می‌نمایند.
  • قابلیت پیام‌رسانی از چندین دستگاه که امکان انتشار پیام و همزمان‌سازی فرآیند خواندن آن در تمام دستگاه‌هایی که کاربر به آنها وارد شده است را ایجاد نماید.
  • پشتیبانی از Microsoft SQL Server (2014,2014 SP1, 2012 SP3) به عنوان یک پایگاه‌داده خارجی که برای ذخیره اطلاعات از گروه چت، سیستم آرشیو پیام و بخش انتقال فایل کنترل شده به کار می‌رود.
  • قابلیت پیکربندی گروهی و مبتنی بر Wizard در دامین برای ساده نمودن فرآیند پیکربندی
  • قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار از اطلاعات تماس کاربر و ورود یا صدور اطلاعات تماس Nonpresence از طریق Bulk Administration (BAT)
  • افزایش کنترل در سطح Logging به منظور بهبود تجربیات کاربری در حوزه عیب‌یابی

معرفی سرویس Cisco WebEx Meeting، راهکاری ساده برای برگزاری ویدئو کنفرانس

ویدیوهای بیشتر درباره Cisco

Cisco Spark Hybrid Services

تجهیزات اختصاصی Remote به ارائه سرویس‌های تماس Cisco Spark Hybrid می‌پردازد که فاقد تاثیر Incremental Licensing برای کاربران بوده و دست کم همراه با UCL Enhanced Licensing است.

همزمان‌سازی PIN

  • امکان همزمان‌سازی PIN که ورود کاربران را با استفاده از PIN کاربر نهاییِ مشابه به Extension Mobility، Conference Now، Mobile Connect و Cisco Unity Connection Voicemail میسر می‌نماید.
  • در صورت فعال شدن گزینه همزمان‌سازی، فرآیند همزمان‌سازی PIN کاربر نهایی از Cisco Unified Communication Manager تا Cisco Unity Connection و برعکس، صورت می‌گیرد.
  • امکان همزمان‌سازی PIN در صورت تغییر آن توسط Self-Care Portal، Administrative XML (AXL)، BAT و Cisco Unified Communication Manager Administration GUI

Hitless Device Pack Installation

امکان نصب یک مجموعه جدید از تجهیزات که یک دستگاه جدید را بدون نیاز به Reboot نمودن کل کلاستر، فعال می‌نماید. با این وجود، سرویس TFTP باید ری‌استارت شود.

جستجوی دایرکتوری سازمان توسط کاربر

  • ارائه قابلیت جستجو برای کاربر در دایرکتوری سازمان از طریق پروکسی UDS
  • افزایش تعداد پایه برای جستجوی کاربران به بیش از 160.000 کاربر، بدون نیاز به پیکربندی یا همزمان‌سازی حساب‌های کاربری با پایگاه‌داده توسط مدیران برای فرآیند جستجوی کاربری
  • ایجاد Endpointها و کلاینت‌های دسترسی Remote و سیار (MRA) برای جستجوی مستقیم دایرکتوری سازمان در هنگام اتصال از خارج از فایروال سازمان
  • پشتیبانی از انواع مختلف سرور دایرکتوری

سرویس اطلاعات موقعیت مکانی

  • امکان تشخیص موقعیت‌‌های فیزیکی که نقاط اتصال تلفن به شبکه سازمانی در آن صورت می‌گیرد.
  • امکان مشاهده زیرساختِ نقاط دسترسی بی‌سیم و دستگاه‌های متصل به این نقاط در شبکه‌های بی‌سیم برای مدیران فراهم می‌شود. به علاوه مدیران در شبکه‌های بی‌سیم، می‌توانند در یک زمان مشخص به مشاهده زیرساخت سوئیچ اترنت و دستگاه‌های متصل به این سوئیچ‌ها بپردازند.
  • کمک به برنامه‌های کاربردی یکپارچه مانند Cisco Emergency Responder برای تعیین موقعیت فیزیکی کاربر در هنگام برقراری تماس اضطراری
  • امکان جستجوی اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی از طریق واسط کاربری AXL و همچنین دریافت به‌روزرسانی‌های مربوط به موقعیت مکانی از طریق اعلام هشدار تغییرات AXL

توافقنامه Single SAML SSO

امکان ارائه‌ی یک تواقفنامه واحد SAML Single Sign-On (SSO) برای هر کلاستر Unified Communication Manager که قابلیت مدیریت‌ در روند پیکربندی SSO را بهبود بخشیده و هزینه‌ کلی مالکیت (TCO) را کاهش می‌دهد.

سهولت در اجرا

  • ایجاد قابلیت خود آماده‌سازی (Self-Provisioning) توسط کلاستر Unified Communication Manager در Mixed-Mode Security
  • مدیریت بهتر Certificateهای مهم به  لحاظ Local بودن، که با قابلیت ارائه گزارش‌های LSC از طریق BAT ایجاد شده و LSC را در رابطه با انقضای Certificate، مانیتور می‌نماید.
  • امکان تنظیم سرویس جستجوی داخل کلاستریِ (ILS) مبتنی بر TLS با استفاده از Certificateهای معمول وارد شده بر روی هر یک از کلاسترها که از فرایند خسته‌کننده‌ی وارد کردن متقابل Certificate بین این کلاسترها جلوگیری می‌نماید.

مشاوره رایگان راه‌اندازی سرویس CUCM و ارائه راهکارهای دورکاری توسط کارشناسان شرکت APK – تماس با شماره ۵ ,۸۸۵۳۹۰۴۴-۰۲۱

ارتقای امنیت

  • بهبود فرآیند رمزنگاری با مشارکت Certificateهای 3072  و 4096-Bit RSA و پشتیبانی منحنی AES-256 RSA/Elliptical از واسط کاربری XMPP،SIP  و Tomcat. قابلیت تنظیم کنترل رمز به میزان حداقل بر روی واسط کاربری SIP/SRTP و فعال یا غیرفعال نمودن رمز منحنی بر روی واسط کاربری HTTPS Tomcat.
  • ارائه SHA-2 Signature برای LSC
  • پشتیبانی از SHA-2 File Signature برای پیکربندی Unified Communication Manager و Trust List Files برای Endpointهای مورد پشتیبانی
  • پشتیبانی از فرآیند احرازهویت Form-Based برای برنامه‌های کاربردی تحت وب و سرویس‌های API به منظور جلوگیری از ذخیره‌سازی نمودن اطلاعات اعتباری در مرورگر
  • پشتیبانی از SAML SSO برای Cisco Unified Real-Time Monitoring Tool (RTMT) با هدف اجرای احراز هویت دومرحله‌ای
  • قابلیت تفکیک Roleها به صورت Read-Only یا Read-Write برای AXL و CLI

سایر موارد

  • پشتیبانی سیستم عامل ویندوز 10 از Cisco Unified TAPI Client، Cisco Unified JTAPI Client برای ویندوز، Cisco Unified Communication Manager Security Token Advisory (CTL Client)، Cisco Unified Communications Manager Real-Time Monitoring Tool برای ویندوز (RTMT) و Cisco Unified Communications Manager Assistant Console
  • امکان Login نمودن Agent در گروه Hunt یا HLog از طریق JTAPI API و واسط کاربری TAPI
  • پشتیبانی از مذاکرات مربوط به Forward Error Correction (FEC) برای فایل‌های صوتی (Audio) که در نتیجه آن، Endpointهای کنترل شده توسط Unified Communication Manager از انعطاف‌پذیری بیشتری در مقابل از دست رفتن Media Packet برخوردار بوده و فایل صوتی (Audio) را با کیفیت بیشتری ارائه می‌نمایند.
  • قابلیت رمزگذاری کانال‌های رسانه iX در ویدئو کنفرانس‌ها که از حریم خصوصی اطلاعات منتقل شده در این کانال مانند هویت شرکت کنندگان در جلسه محافظت نماید

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره سرویس ویدئو کنفرانس Cisco WebEx – قسمت اول

همه چیز درباره سرویس ویدئو کنفرانس Cisco WebEx – قسمت دوم

اشتراک ایمیل