
نحوه پشتیبان گیری از OneDrive چگونه است؟ OneDrive یک راه حل ذخیره سازی ابری است که به طور یکپارچه با Microsoft365 ادغام می شود. بسیاری از سازمانها به OneDrive برای کسب و کار متکی هستند زیرا روشی مناسب برای همگامسازی، ذخیره و دسترسی به فایلها بین دستگاهها ارائه میدهد. OneDrive اغلب و به خودی خود یک راه حل پشتیبان شناخته می شود، در حالی که قابلیت های حفاظت و بازیابی اطلاعات محدودی را نیز ارائه میدهد، اگرچه که یک راه حل جامع پشتیبان گیری نیست.
دلایل مختلفی برای استفاده از پشتیبان گیری OneDrive برای کسب و کارها وجود دارد. فایلهای سازمانی کاربران که در OneDrive ذخیره میشوند در برابر باجافزار، از بین رفتن، نقض احتمالی دادهها یا حذف تصادفی محافظت نمیشوند. در این جا، این تهدیدها بررسی میشوند و درباره نحوه پشتیبانگیری از OneDrive بهگونهای که انطباق و تداوم کسبوکار را تضمین میکند، بحث خواهد شد.
چرا پشتیبان گیری از OneDrive در حفظ و نگهداری داده های سازمان ها مهم هستند
OneDrive برای سازمان ها ضروری است زیرا انواع فایلها در زمینه های مختلف را ذخیره میکند:
فایل های رسانه ای
پیوست های ایمیل
اسناد
صفحات گسترده
ارائه ها
OneDrive همچنین همکاری Real-Time و کنترل ورژن را برای کاربران فراهم میکند و اطمینان میدهد که یک سازمانها میتوانند به راحتی باهم کار کنند، ذخیره کنند و به اسناد و مدارک موردنیاز خود را به اشتراک بگذارند. ویژگیهایی مانند این، محیطهای کاری هیبریدی و راه دور را قادر میسازد تا حد امکان کارآمدتر فعالیت کنند. با این حال، بدون محافظت های مناسب، OneDrive میتواند به یک آسیب پذیری در برابر استراتژی حفاظت از داده های سازمانی کاربران تبدیل شود و از دست دادن دادهها میتواند روند و عملیات عادی کسب و کار را نیز متوقف کند.
بیشتر بخوانید: بررسی ویژگی های Microsoft 365 برای کمک به سازمان ها
چرا پشتیبان گیری از OneDrive؟
OneDrive for Business ابزاری مناسب است که به کاربران کمک میکند با ورود به حساب Microsoft 365 خود از هر دستگاهی به فایل های خود دسترسی داشته باشند OneDriveمحافظت نسبتاً محدودی در برابر از دست دادن تصادفی داده ارائه می دهد. برخی از سناریوهای رایج از دست دادن داده که توسط کاربران OneDrive مشاهده میشود عبارتند از:
. حذف تصادفی یا مخرب فایل: OneDrive UX میتواند برای کاربران غیر فنی گیجکننده باشد و منجر به حذف تصادفی فایلهای ابری در زمانی میشود که فقط قصد حذف نسخه معمولی را داشتند.
برای مشاوره رایگان و یا پیاده سازی راهکارهای پشتیبان گیری و ذخیره سازی با کارشناسان شرکت APK تماس بگیرید. |
. باج افزار و بدافزار: اگر دستگاه کاربر به بدافزار یا باجافزار آلوده شود، میتواند منجر به رمزگذاری نسخههای ابری فایلها شود. فایلهای آلوده به بدافزار که با OneDrive همگامسازی شدهاند، زمانی که کاربر وارد دستگاههای دیگر میشود، بارگیری میشوند و یک ناقل بدافزار بالقوه را نشان میدهند.
. خراب شدن تصادفی فایل: مشکلات همگام سازی یا اشکالات نرم افزاری میتواند منجر به خراب شدن فایل های ذخیره شده در OneDrive شود. کاربرانی که به OneDrive بهعنوان راهحل اصلی ذخیرهسازی فایل خود متکی هستند، ممکن است نتوانند یک نسخه کارآمد از فایل را بازیابی کنند.
بیشتر بخوانید: 7 دلیل مهم حیاتی برای گرفتن فایل پشتیبان از مایکروسافت 365
. نقص داده ها: یک حساب کاربری در معرض خطر مایکروسافت به کاربر مخرب امکان دسترسی به فایلها و امکان حذف یا ویرایش آنها را به صورت دلخواه میدهد. خوشبختانه، این نقاط ضعف را میتوان با استفاده از راه حل های پشتیبان گیری OneDrive برای کسب و کار third-party کاهش داد.
آشنایی با قابلیت های پشتیبان گیری Native OneDrive
OneDrive قابلیتهای اولیه پشتیبانگیری را برای کمک به جلوگیری از حذف تصادفی ارائه میدهد، شامل:
. بازیابی فایل حذف شده: هنگامی که کاربری فایلی را حذف میکند، به سطل بازیافت منتقل میشود و تا 93 روز در آنجا نگهداری میشود. این حفاظت امکان بازیابی فایل های حذف شده تصادفی از سطل بازیافت را فراهم می کند. با این حال، اگر این دوره نگهداری به اتمام رسیده باشد ، فایل وارد چرخه حذف سخت میشود و ممکن است غیر قابل بازیابی باشد.
. تاریخچه نسخه: OneDrive دارای یک گزینه تاریخچه نسخه است که مجموعه ای از نسخه های فایل ویرایش شده را نگه میدارد. تعداد نسخه های ذخیره شده به نوع حساب بستگی دارد و برای محیط های سازمانی نیز به پیکربندی Document Library بستگی دارد.
. محافظت داخلی از ویروس: ابزارهای مایکروسافت 365، از جمله OneDrive، از Microsoft Defender برای اسکن فایلها در حین همگامسازی استفاده می شوند و از دانلود فایلهای آلوده توسط کاربران که ممکن است منجر به از دست رفتن داده شود، جلوگیری میکنند.
. بازیابی حساب OneDrive: اگر کل حساب OneDrive کاربر حذف شود، حذف برای سرپرستان پرچم گذاری میشود و حساب برای یک دوره نگهداری 30 روزه قابل بازیابی باقی میماند. پس از این بازه زمانی، یک مهلت 7 روزه و هشدار نهایی فرصت نهایی را برای بازیابی مجدد فراهم میکند.
. eDiscovery: Microsof365 t قابلیتهای eDiscovery را برای همه پلتفرمها ارائه میکند تا به سازمانها امکان جستجو، حفظ و اشتراک دادهها را بدهد. فایلهایی که در eDiscovery در حالت نگهداری قرار میگیرند مشمول محدودیتهای ذخیرهسازی هستند و میتوانند به منظور بررسی قانونی یا مطابقت بررسی شوند. به همین دلیل، فایلها به مکان اصلی خود بازگردانده نمیشوند و برای بازیابی کامل یک فایل در صورت نیاز، بارگذاری مجدد دستی آن فایل امری ضروری است.
تکیه بر ویژگی های پیش فرض پشتیبان گیری OneDrive میتواند مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال، Webjet یک کلاینت Veeam است که به policy نگهداری 30 روزه مایکروسافت 365 وابسته می باشد.
درک راه حل های عملیاتی در مقابل بازیابی از یک فاجعه
OneDrive نسخه کسب و کار- محافظت اولیه از دادهها را با ویژگی های اصلی خود ارائه میدهد، اما درک اینکه چه نوعی از انواع مختلف بازیابی مورد نیاز سازمان کاربران است بسیار مهم است.
بازیابی عملیاتی
اختلالات جزئی را با بازیابی سریع مشکلات روزمره مانند خرابی فایلها یا خرابی های کوچک سیستم مدیریت میکند.
ویژگی های کلیدی بازیابی عملیاتی که سازمان ها به آن نیاز دارد عبارتند از:
. نگهداری سطل بازیافت
. تاریخچه ورژن فایل
. بازیابی سریع فایل یا پوشه
. بازیابی فایل Point-in-Time
ویژگیهای بازیابی عملیاتی کاربران مانند یک دکمه خنثی کردن سریع برای مسائل در مقیاس کوچک هستند و به سازمانها اجازه میدهند تا با کمترین اختلال عمل کنند.
بازیابی از فاجعه ها
با اجازه دادن به بازیابی کل سیستمها از پشتیبان گیری امن، در برابر رویدادهای عمده از دست دادن داده مانند حملات باج افزار یا خرابی سیستم محافظت میکند.
مهم است که استراتژی بازیابی فاجعه سازمان ها شامل موارد زیر باشد:
. Point-in-Time بازیابی کامل
. قابلیت بازیابی انبوه
. نگهداری طولانی مدت
. پشتیبان گیری غیرقابل تغییر و جغرافیایی اضافی
بازیابی فاجعه یک برنامه اضطراری برای زمانی است که همه چیز اشتباه میشود و بسیار فراتر از بازیابی فایلهای ساده است.
محدودیت های بازیابی OneDrive
OneDrive برای کسب و کار بازیابی عملیاتی جزئی و برخی ویژگیهای امنیتی را ارائه میدهد، اما محدودیتهای قابل توجهی برای مدیریت یک سناریوی بازیابی فاجعه وجود دارد.
اطمینان از اینکه OneDrive برای یک فاجعه در حوزه داده آماده است، نیاز به یک راه حل جامع پشتیبان گیری دارد:
. قابلیت پشتیبان گیری قوی
. بازیابی تجمیعی و تکی
. نگهداری طولانی مدت
. حفاظت از باج افزار و تهدیدات سایبری
. نظارت Real-Time
. تکثیر مبتنی بر فضای ابری
OneDrive به تنهایی برای ایمن سازی محیط OneDrive کاربران کافی نیست. استراتژی های بازیابی فاجعه برای انعطاف پذیری واقعی داده ها در دراز مدت ضروری است.