
در قسمت قبل مقاله در مورد اینکه OneDrive یک راه حل ذخیرهسازی ابری است که به طور یکپارچه با Microsoft365 ادغام می شود صحبت کردیم و گفتیم که بسیاری از سازمانها به OneDrive برای کسب و کار متکی هستند زیرا روشی مناسب برای همگامسازی، ذخیره و دسترسی به فایلها بین دستگاهها ارائه میدهد. OneDrive اغلب و به خودی خود یک راه حل پشتیبان شناخته می شود، در حالی که قابلیت های حفاظت و بازیابی اطلاعات محدودی را نیز ارائه میدهد، اگرچه که یک راه حل جامع پشتیبان گیری نیست.
انتخاب راه حل پشتیبان گیری مناسب برای OneDrive
هنگام انتخاب راه حل پشتیبانگیری OneDrive برای سازمان خود موارد زیر را باید در نظر گرفت شود:
1. ویژگی های امنیتی: پشتیبانگیریهای OneDrive باید رمزگذاری شده و غیرقابل تغییر باشند، با اقدامات کنترل دسترسی مناسب برای اطمینان از اینکه فقط افراد مجاز میتوانند به نسخههای پشتیبان دسترسی داشته باشند یا تنظیمات پشتیبان را تغییر دهند.
2. سهولت بازیابی: در نظر بگیرید که بازیابی نسخههای پشتیبان چقدر طول میکشد و در صورت قطع شدن، بازیابی انتخابی فایلهای مورد نیاز فوری چقدر آسان است. برای اینکه یک استراتژی حفاظت از داده ها قابل اعتماد باشد، باید در فواصل زمانی معین از آن نسخه پشتیبان تهیه شود.
3. گزینه های اتوماسیون: خودکار کردن روال پشتیبانگیری به کاربران کمک میکند مطمئن شوند که نسخههای پشتیبان همه فایلها و پوشههای مورد نیاز را پوشش میدهند و همیشه در دسترس هستند.
4. تایید یکپارچگی Backup: بر اساس گزارش شرکت امنیتی At-Bay، علیرغم اینکه 92 درصد از مشاغل مورد بررسی ادعا میکنند که پشتیبان دارند، 31 درصد نتوانستند داده های خود را پس از حمله باج افزارها بازیابی کنند. تأیید یکپارچگی نسخههای پشتیبان در هر بار پشتیبانگیری گرفتن، به کاربران آرامش میدهد که اگر بدترین اتفاق بیفتد، میتوانند اطلاعات خود را بازیابی کنند.
بیشتر بخوانید: بررسی ویژگی های Microsoft 365 برای کمک به سازمان ها
نحوه پشتیبان گیری از OneDrive با Veeam Data Cloud برای Microsoft365
Veeam Data Cloud برای Microsoft365 یک راه حل جامع پشتیبانگیری برای Microsoft Exchange، SharePoint، Teams و OneDrive for Business است.
بسیاری از سازمانها به دلیل مزایای منحصر به فرد Veeam مانند:
. رهبری داده ها
. ذخیرهسازی و نگهداری نامحدود
. POLICYهای RPO چندگانه
. جستجوی قدرتمند فایل و آیتم
. پرتال بازیابی Self-Service
Veeam Data Cloud پشتیبانگیری OneDrive for Business را با حفاظت خودکار، ایمن و مقیاسپذیر برای فایلهای مهم و حسابهای کاربری ساده میکند. شروع کار با Veeam Data Cloud برای Microsoft365 ساده است. استقرار از طریق یک راهاندازی مبتنی بر ابر انجام میشود و به حداقل پیکربندی اولیه نیاز دارد. مدیران می توانند از احراز هویت OAuth برای ادغام و اتصال یکپارچه پلتفرم Microsoft365 کاربران به Veeam Data Cloud استفاده کنند.
برای مشاوره رایگان و یا پیاده سازی راهکارهای پشتیبان گیری و ذخیره سازی با کارشناسان شرکت APK تماس بگیرید. |
پس از اتصال، میتوان بلافاصله شروع به تعیین خط مشی های پشتیبان گیری متناسب با نیازهای سازمانی خود کرد. برنامه نصب آن به طور خودکار Veeam Backup را برای سرویسMicrosof365t ، سرورهای پراکسی و حافظه های پشتیبان، و یک API اختیاری REST مستقر میکند. همچنین Veeam Backup برای کنسول مایکروسافت 365 و ابزار Explorer را نصب خواهد کرد. فعال کردن Veeam Backup برای Microsoft 365 برای محافظت از دادههای OneDrive برای کسب و کار، می باید حساب کاربری Data Cloud مجوزهای صحیحی به آن اختصاص داده باشد. ارایه اسناد Veeam Data Cloud برای Microsoft 365 که نحوه آمادهسازی محیط، راهاندازی سرویسها و پیکربندی آنها را پوشش میدهد. هنگامی که نسخههای پشتیبان مطابق با رضایت کاربر پیکربندی میشوند، میتوان با استفاده از ویژگی Self-Service Restore، دادههای پشتیبان کاربران را بازرسی، تأیید و بازیابی یا کپی کرد. استفاده از این ابزار آسان است و ویژگی های ترمیم تکی آن شامل:
. بازیابی یک OneDrive
. بازیابی چندین OneDrive
. بازیابی یا ذخیره اسناد یا پوشه های خاص
. کپی کردن داده ها از OneDrive در پوشه مورد نظر
. ارسال داده های OneDrive از طریق ایمیل
Veeam Data Cloud برای مایکروسافت 365 شامل ویژگیهای امنیتی پیشرفته در زمینه کنترل و محافظت بیشتر روی نسخههای پشتیبان کاربران است. این پیشرفتها شامل MFA پیشرفته با استفاده از یک درگاه ورودی به سیستم مایکروسافت، و همچنین کنترلهای دسترسی مانند کنترلهای دسترسی Role-Based و مدیریت جلسه برای حفظ امنیت شدید و محافظت از دادههای OneDrive و Microsoft 365 کاربر است.
بیشتر بخوانید: بررسی مهمترین تهدیدات امنیتی برنامه مایکروسافت 365
بهترین روشها برای پشتیبانگیری OneDrive
هنگام تنظیم پشتیبانگیری OneDrive، بهترین روش ها شامل موارد زیر است:
. قانون پشتیبان گیری 3-2-1: سعی شود سه نسخه مختلف از داده های شخصی را در دو رسانه مختلف ذخیره شود و یک نسخه آن خارج از سایت نگهداری شود.
. backupهای شخصی را باید به طور مناسب برنامه ریزی شوند:
. بررسی شود که کاربران چه نوع دادههایی را با OneDrive خود همگامسازی میکنند و یک policy پشتیبان تنظیم شود که اهمیت آن دادهها را منعکس کند.
. رمزگذاری backupهای های شخصی: با اطمینان از رمزگذاری تمام نسخه های پشتیبان، خطر از بین رفتن دادهها کاهش مییابد.
. در نظر گرفتن فشرده سازی و کپی برداری: با فشردهسازی نسخههای پشتیبان و استفاده از کپیبرداری، نیازهای ذخیرهسازی و ترافیک شبکه کاهش می یابد. به خاطر داشته باشید که سطوح بالاتر فشرده سازی ممکن است استفاده از CPU را افزایش دهد و روند بازسازی را کندتر کند.
. تأیید پشتیبانگیری: به عنوان بخشی از فرآیند اتوماسیون، یکپارچگی هر پشتیبان می باید تأیید شود تا اطمینان حاصل شود که این امر با موفقیت انجام شده است. این به کاربر اطمینان می دهد که در صورت لزوم می تواند نسخه پشتیبان را به درستی بازیابی کند.
. از کنترل های دسترسی مناسب در نرم افزار پشتیبان استفاده شود: از اصل حداقل امتیاز پیروی شود و اطمینان حاصل شود که فقط کسانی که مسئول مدیریت در حیطه پشتیبانی هستند می توانند به کنترل های لازم دسترسی داشته باشند
. policy میباید به طور منظم مرور شود: هنگامی که استراتژی پشتیبان گیری کاربر در جای خود قرار گرفت، شبیه سازی های بازیابی باید انجام پذیرد و تأیید شود که تمام داده هایی که برای عملیات روزانه نیاز هستند در نسخه پشتیبان گنجانده شده اند. این policy می باید مرتباً مرور شود تا تأیید کند نسخههای پشتیبان کاربر همچنان به طور کامل پوشش داده میشوند.
عیب یابی مشکلات رایج پشتیبان گیری OneDrive
هنگام پشتیبانگیری یا بازیابی دادههای OneDrive، می باید نکات عیبیابی زیر در نظرگرفته شود.
مشکل: نمی توان فایل ها را برای بازیابی آنها مشاهده کرد
یکی از مشکلات رایج زمانی رخ میدهد که مدیران فایلی را که توسط کاربر در 30 روز گذشته حذف شده است، بازیابی میکنند، اما نمی توانند فایل را در کاوشگر پشتیبان ببینند. این در صورتی اتفاق میافتد که از Point in Time feature برای جستجوی وضعیت فایل قدیمی استفاده شود، اما گزینه «نمایش آیتمهایی که توسط کاربر حذف شدهاند» علامت زده شود.
مشکل: از برخی فایل ها نمی توان نسخه پشتیبان تهیه کرد
اگر کار پشتیبانگیری ناموفق بود، می باید گزارشها برای خطاها و پیامهای هشدار بررسی شوند. امر پشتیبان گیری ممکن است شکست بخورد اگر:
. فایل توسط افزونه ویروس یابی پرچم گذاری شده است
. این یک فایل بسیار بزرگ است که محدودیت های همگام سازی را ایجاد میکند
. اتصال کند است و زمان آپلود به پایان میرسد
محافظت از داده های OneDrive با Veeam
OneDrive ممکن است به عنوان یک راه حل پشتیبان برای کاربران خانگی عرضه شود، اما فاقد ویژگیهای امنیتی و افزونگی جامع مورد نیاز برای استفاده سازمانی است. در واقع ابزاری ارزشمندی برای همگامسازی دادهها بین رایانههای کاربران است، اما حذف تصادفی یا خراب کردن فایلها یا عوامل مخرب برای خراب کردن دادههای کاربران توسط دیگر کاربران بسیار آسان است.